مهمترین صفحات سایت های فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

فهرست مطالب


در تعریف اصلی به صفحاتی که کاربران با آنها تماس بیشتری دارند و زمان بیشتری در آن سپری می کنند صفحات مهم می گویند این صفحات در حقیقت صفحاتی هستند که محصولات را نمایش می دهند یا اطلاعاتی  در مورد محصولات به ما می دهند. این مقاله به دنبال آن است که نکاتی به شما بگوید که مهم ترین صفحات سایت فروشگاهی را بهتر طراحی کنید.


  سایت های فروشگاهی  


مهم ترین صفحات سایت

صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت  فروشگاهی اولین جایی است که مشتری وارد آن می شود و با فروشگاه رو برو میشود ،  پس می توان گفت مهم ترین صفحه در طراحی سایت های فروشگاهی همین صفحه است چرا که طراحی این صفحه است که باعث می شود مشتری در سایت ما بماند یا سایت را ترک کند . در طراحی صفحه اصلی فروشگاه نکاتی از جمله مرتب بودن ، در دسترس بودن و راحتی کاربری باید رعایت شود تا تجربه کاربری خوبی برای مشتری ایجاد کنیم و آن را به ماندن در سایت و خرید کردن از ما ترغیب کنیم .

صفحه اصلی یا home page می تواند شامل توضیحاتی چند خطی از مجموعه شما و دسته بندی محصولات شما به صورت اینکه محبوب ترین محصولات ، محصولات جدید و پرفروش ترین محصولات را ارائه دهید یا اینکه چند دسته بندی از محصولات را با نام آن ها نمایش دهید . صفحه اصلی سایت شما در حقیقت مغز سایت شماست چون به تمام بخش های سایت شما دسترسی دارد پس سعی کنید تمام نکات مهم را در طراحی صفحه اصلی سایت فروشگاهی رعایت کنید تا مغز فروشگاه اینترنتی شما درست کار کند.


صفحات مهم سایت


صفحه ورود یا عضویت کاربر

دومین صفحه مهم سایت فروشگاهی صفحه ورود یا عضویت کاربر است که باید در طراحی سایت های فروشگاهی به آن توجه شود . هنگامی که کاربر وارد این سایت می شود ابتدا به اطلاعاتی که سایت از کاربر می خواهد توجه می کند پس  باید توجه کرد که از اخذ اطلاعات غیرضروری از کاربر جلو گیری شود .

پشتیبانی این صفحه باید به روز و قدرتمند باشد مثلا اگر لازم است بعد از ثبت نام کد برای کاربر ارسال  شود باید  از  سروری استفاده کنیم که این کد را به سرعت و بدون اتلاف وقت برای کاربر ارسال کند .هر چقدر فرآیند انتظار کاربر در این صفحات کمتر باشد امکان خرید کاربر از سایت شما بیشتر است پس در هنگام طراحی سایت های فروشگاهی به صفحه ورود کاربر توجه کنید.

دسته بندی محصولات

حال که کاربر توانست در سایت ما عضو شود توقع دارد که شما با طراحی دسته بندی مناسب محصولات خود بتوانید مشتری را به راحتی به محصول مورد نظر برسانید. این مرحله اخرین قدم و مهم ترین بخش است که باعث می شود مشتری کالا را از سایت شما خریداری کند . برای مثال اگر به فروشگاه اینترنتی digikala مراجعه کنید در بالای صفحه اصلی و در طول صفحه اصلی محصولات طوری دسته بندی شده اند که شما نهایتا با دو کلیک به محصول مورد نظر خود می رسید اگر دسته بندی کالا های شما بیش از اندازه شلوغ باشد یا نامرتب باشد باعث می شود تا مشتری به سرعت فروشگاه اینترنتی شما را ترک کند.

پس در هنگام طراحی سایت فروشگاهی خود به دسته بندی محصولات توجه کنید.در دسته بندی محصولات باید به نکته جستجو هم توجه کرد یعنی در تمامی صفحات محصولات طوری مرتب شده باشند که کاربر بتواند با مراجعه به صفحه  جستجو و نوشتن عبارت محصول مورد نظر به سرعت محصول راپیدا کند. پس باید هنگام طراحی سایت فروشگاهی در کنار دسته بندی محصول به طراحی صفحه جست و جو هم توجه کنیم.

صفحه محصول یکی از مهم ترین صفحات سایت

صفحه محصول در طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی طراحی شود که شامل اطلاعات محصول ، تجربه مصرف کنندگان ، اطلاعات محصول و تصاویر کامل محصول باشد . نحوه چینش  بیشتر به بخش طراحی ui مربوط می باشد ولی وجود این عناصر ضروری است 

سوالات متدوال 

وجود این صفحه باعث می شود تا ما با پاسخ به سوالات مشتریان و سوالات متدوال میزان مسئولیت پذیری را در برابر محصولات خود نشان بدهیم و با پاسخ به سوالات مشتریان جذب مشتری هم بکنیم وقتی کاربران عادی وارد فروشگاه اینترنتی ما شوند و ببینند که ما در برابر مشتریان مسئولیت پذیر هستیم ترغیب به خرید از ما می شوند .

درگاه پرداخت امن و مطمئن 

استفاده از درگاه پرداخت مطمئن مهم ترین کاری است که باید انجام دهیم تا مشتریان و مجموعه دچار مشکل نشوند و خرید مطمئن و راحت داشته باشند .


مهم ترین صفحات سایت و نکات آن


درباره ی ما

یکی از مهم ترین صفحاتی است که ما با اطلاعاتی که به کاربر می دهیم اعتماد آن را جلب می کنیم  . اطلاعاتی مانند : ادرس فروشگاه ، شماره تلفن ، معرفی پرسنل ، شماره ثبت شرکت یا فروشگاه ، شماره تلفن جهت تماس وهر چیزی که لازم است مشتریان راجب ما بدانند. مشتری با مطالعه این صفحه است که تصمیم نهایی را می گیرید ؛ تصمیم میگرید که به ما اعتماد کند یا نه پس در طراحی سایت فروشگاهی به صفحه درباره ما نیز توجه کنید .

سرمایه های اصلی هر فروشگاه اینترنتی کاربران آن سایت است که در صورت رضایت هم خرید می کنند و هم تبلیغ هم خود استفاده می کنند و هم به دیگران معرفی می کنند و همین باعث تبدیل سایت و نام تجاری شما به یک برند معتبر می شود . در این مقاله به طور کامل به مهم ترین صفحات سایت پرداختیم و هریک را به طور مجزا توضیح دادیم . 


اگر شما به دنبال گسترش کسب و کار خود هستید،  شرکت طراحی سایت باران در کرج از سال 1394 شروع به  فعالیت در زمینه طراحی انواع مختلف سایت کرده است .

شرکت باران از همان ابتدا به دنبال جذب نیرو های متخصص برای طراحی سایت بوده است .

حال با نزدیک ده سال تجربه شرکت توسعه نرم افزاری باران در کرج بیش از 40 سایت فعال در سراسرکشور را طراحی کرده و قدم به قدم آن ها را به سود آوری هدایت کرده است 

شرکت توسعه فناوری باران در حال حاضر با مجرب ترین کادر اماده طراحی سایت فروشگاهی برای شما عزیزان است همچنین می توانید با کلیک کردن بر دکمه زیر نمونه سایت های فروشگاهی  طراحی شده توسط شرکت توسعه فناوری باران را مشاهده کنید . 


شرکت طراحی سایت باران