سئو چیست ؟ و کاربرد های آن
طراحی سایت

فهرست مطالب

       1.سئوچیست؟

      2.انواع سئو چیست؟

      3.تاثیر سئو در سود

     4.چگونه سئو سایت خود را بهبود دهیم؟

امروزه در سرتاسر دنیا راه اندازی سایت برای رونق به کسب و کار امری متدوال و پر مخاطب است . شرکت های طراحی سایت همواره با طراحی سایت های مختلف به دنبال رقابت با یکدیگرند. اما نکته ی اصلی که شرکت های طراحی سایت و مالکان سایت را وارد رقابت میکند سئو سایت است.  آنچه در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که سئو چیست و دیگر موضوعات مرتبط با آن بپردازیم . 


  سایت فروشگاهی  


سئو چیست

سئو یا Search Engine Optimization یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو دلیل اصلی این رقابت بین شرکت های طراحی سایت و مالکان سایت است.

با یک مثال عامیانه این موضوع را توضیح خواهم داد .  فرض کنید می خواهید یک لپ تاپ خریداری کنید اولین کلمه ای که سرچ می کنید ممکن است از کلمات زیر باشد:

  • خرید لپ تاپ
  • فروشگاه های معتبر فروش لپتاپ
  • خرید لپ تاپ در شهر خودتان

وقتی شما این کلمات را سرچ می کنید  گوگل سایت هایی را به شما نشان می دهد که طبق الگوریتم خاصی رتبه بندی شده اند.دانش سئو در حقیقت رتبه ی سایت شما را بهبهود میبخشد در  دراز مدت با رعایت اصول سئو سایت شما به رتبه های بالا تر  می رود . مالکان سایت برای دیده شدن نیاز به رتبه بهتری داشتند در نتیجه شرکت های طراحی سایت  و شرکت هایی توسعه فناوری بخش سئو را در شرکت خود به وجود آوردند.

تاریخچه سئو به اوایل دهه  90 میلادی برمیگردد هنگامی که موتور های جستجوی یاهو  و  ویستا شروع به کار کردند.در سال 1996 نشریه نیویورک تایمز مقاله ای نوشت و در آن به اهمیت سئو پرداخت و همان جا بود که دانش سئو برای اولین بار تعریف شد.

بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو

انواع سئو 

هر سایتی برای بهبود رتبه خود به سه نوع از  سئو نیاز دارد :

سئو درون صفحه(سایت)

سئو درون صفحه ای مجموعه اقداماتی است که مدیر سئو در شرکت های طراحی سایت  روی خود صفحات سایت انجام میدهد تا  رتبه سایت شما بهبود پیدا کند از جمله :

1-طراحی مقالات

2-استخراج کلمات کلیدی سایت

3- کنترل محتوا سایت شما برای جلو گیری از کپی بودن آن

4-تولید محتوای اختصاصی برای سایت شما

سئو بیرون صفحه ای ( سایت)

سئو برون صفحه ای (off page )شاخه ای از دانش سئو است که به  لینک سازی ها و لینک دهی بیرون سایت شما کار دارد مانند ایجاد بک لینک که اتصال سایت شما با سایت های دیگر جهت بهبود بازدید از سایت شما است . 

از زمانی که دانش سئو به طور رسمی وارد بازار کار شد قوانینی برای آن وضع شد و براساس این قوانین سئو به دو دسته سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم شد . 

سئو کلاه سفید: در این دسته شما با پیروی از قوانین و بدون دستکاری موتورهای جستجو و سیستم کاربران سعی به بهبود سئو سایت خود می کنید.

واما سئو کلاه سیاه نوعی از سئو است که از قوانین پیروی نمی کند و از هر روشی برای بهبود سئو سایت استفاده می کند.

البته لازم به ذکر است که موتور های جست و جوی معروف برای جلوگیری از مرسوم شدن سئو کلاه سیاه الگوریتم هایی وضع کردند که در صورت تشخیص این که شما از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید سایت شما را از دسترس خارج میکند.

سئو فنی

 این نوع از سئو به اقداماتی گفته می شود که برای بهبود دیده شدن سایت شما توسط موتور جستجو یا به اصطلاح خزیدن انجام  می شود.  سئو تکنیکال به تمامی زوایا  فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی مانند هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، ربات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال یا فنی  پیاده سازی شود.

اهداف سئو چیست

تاثیر سئو بر روی رشد و دیده شدن

اگر به مثال برگردیم و فرض کنیم یک سایت فروش لپ تاپ داریم، مشتری ها با جستجو کردن عبارت های مختلف در مورد خرید در سایت های مختلف به دنبال محصول هدف می گردند.

حالا اگر رتبه سایت شما در این عبارات بالا باشد کاربر وارد سایت شما می شود . تحقیقات نشان می دهد که عموم مردم برای سرچ کردن نهایتا تا صفحه ای که در رتبه چهارم است بازدید  می کند .

حالا فرض کنید سایت شما در رتبه اول باشد در نتیجه  بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند و اگر شما سایتی فروشگاهی داشته باشید سودبالاتری و فروش بالاتری خواهید داشت.

همچنین برای سایت های آموزشی سئو لازم است  . در این گونه از سایتها  بخش دیگری از دانش سئوکه بر اساس تجربه کاربری افراد امتیاز دهی می کند مورد تقویت قرار می گیرد این موارد شامل : سرعت سایت  - کیفیت مطالب

تصویری و ویدیویی و.... اگر کاربر تجربه خوبی در سایت شما داشته باشد در نتیجه سئو سایت شما بهتر و در نتیجه دانش آموز و دانش جوی بیشتری به سایت شما می آیند و در نهایت سود شما بیشتر می شود.

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ بدیم که سئو چیست و چه موضوعاتی در آن دخیل است . 

روش های بهبود سئو سایت

چگونه سئو سایت خود را بهبود ببخشم؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید باید بگم سایت خوبی را انتخاب کرده اید.

شرکت توسعه نرم افزاری باران با سال ها تجربه طراحی سایت اینجاست!

شرکت توسعه نرم افزاری باران مفتخر است تا خدمات طراحی سایت از جمله طراحی سایت های فروشگاهی - آموزشی - شرکتی و خدمات سئو کسب و کار و تجارت شما را به شما ارائه دهد .  همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به لینک زیر سایت های طرحی شده توسط شرکت توسعه فناوری باران را مشاهده کنید. 


  سایت شرکتی    


 سایت آموزشگاهی 



1 سال پیش
2 ماه پیش