معرفی هوش مصنوعی
هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی، یکی از مهم‌ترین و پرمخاط ب‌ترین زمینه‌های علمی و فناوری در دنیای امروز است. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، نقش هوش مصنوعی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تحولات اجتماعی و اقتصادی روز به روز بیشتر میشود . از کاربردهای عملی هوش مصنوعی در صنایع مختلف گرفته تا اثرگذاری آن در زندگی روزمره افراد، این فناوری نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت و سرعت فرآیندها، بهبود تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد ارزش افزوده دارد .

سایت فروشگاهی


این مقاله به بررسی اصول، کاربردها و تأثیرات هوش مصنوعی در جوامع مختلف می‌پردازد و به دنبال آشنایی خوانندگان با این فناوری پرداخته و نکات کلیدی را درک و  استفاده موثر از آن را مورد بحث و تباد ل نظر قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعی، هوش ماشین است! در واقع شاخه ای از علم کامپیوتر است که هدفی در راه حل های الگوریتمی را معرفی میکند تا بتوان به وسیله آن در ماشین ها ، هوشمندی ایجاد کرد. ولی این تعریف کامل آن نیست ؛ در ابتدا باید بدانیم هوشمندی چیست و مقصود از ماشین چیست؟

تفکر، توانایی، پاسخ گویی؛ این ها ویژگی هایی هستند که شما از آن استفاده می کنید. یعنی شما هوشمند هستید. اگر این توانایی را در کامپیوتر هم داشته باشیم ، آنگاه به یک ماشین هوشمند دست پیدا کرده ایم !

اما به غیر از این، موضوعات دیگری نیز زدر مورد هوشمندی وجود دارند که دانستن آنها مهم است. در واقع بحث هایی که در مورد هوش مصنوعی مطرح میشود؛  تنها به دوره  امروز ما و قرن 21 مربوط نمی شود، بلکه از سال 1950 این مباحث به طور کلی معرفی شد.


هوش مصنوعی

پیشینه  هوش مصنوعی

صحبت از ماشین و مخلوقات مصنوعی با درک و فهم، نخستین بار در افسانه های یونان باستان مطرح شد که باور داشتند باید مانند انسان ها یک تمدن تاریخی را تشکیل دهند ؛ تندیس  و مجسمه های انسان نما در مصر ساخته و نصب شده بود.  

از داستان ها که بگذریم ؛ فیلسوف ها و ریاضی دانان از مدت ها قبل ، بحث مربوط به هوش مصنوعی را پیش کشیده بودند و امروز این مبحث به رسمیت شناخته شده است. این گونه منطق ها پایه کامپیوترهای دیجیتال است. یکی از افرادی که نقشی اساسی در این مورد ایفا کرد ، آقای تورینگ بود.

نظریه تورینگ

تئوری تورینگ مبتنی بر این بود که می توان با استفاده از نشانه ای مانند 0 و 1 ، هر استدلال ریاضی ای را در کامپیوتر اجرا کرد . همزمان با این نظریه کشف هایی تازه در زمینه عصب شناسی ، نظریه های مربوط به اطلاعات را به کلی متحول کرد ، این پیشرفت ها الهام بخش گروهی بزرگ از دانشمندان  شد تا به  طور خیلی جدی به موضوع ایجاد یک مغز هوشمند بپردازند .

آشنایی با هوش مصنوعی

 

تست تورینگ

سال 1957، تورینگ نوشته ای را در رابطه با هوش مصنوعی منتشر کرد که مدت ها بعد به تست تورینگ مشهور شد. این مقاله عنوان کرد که اگر فردی از پشت یک دیوار، با کامپیوتر مکالمه داشته باشد و نداند که طرف مقابلش انسان است یا نه و پس از اتمام گفتگو نیز متوجه این موضوع نشود، آن وقت می توان کامپیوتر را ماشینی هوشمند معرفی کرد زیرا توانست که در برابر انسان به اندازه کافی از منطق استفاده کند.

تورینگ توانست منظور از هوشمندی را متوجه شود ولی تا حدی! اما از آن زمان تا کنون ماشینی ساخته نشده که بتواند این تست را با موفقیت پشت سر بگذراند. 

مجموعه ی طراحی سایت باران به صورت تخصصی در حوزه ی طراحی سایت شرکتی نیز فعالیت میکند که در دکمه ی زیر به تمام سوالات در مورد این سایت ها پاسخ داده شده است . 


سایت شرکتی


یکی از تیم هایی که در زمینه هوش مصنوعی تحقیق میکرد ، در تابستان سال 1958، همایشی را در محوطه کالج آمریکا برگزار کرد. این همایش با حضور افرادی مانند جان مک کارتی، که برای سال ها پیشتاز تحقیق برای هوش مصنوعی بود انجام شد . آنها برنامه ای نوشته اند که حقیقتا برای جمعیت زیادی از مردم شگفت انگیز بود. این برنامه توانسته بود ، ایرادات نوشتاری در ریاضی را حل کند، استدلال های زیادی را اثبات کرد و به زبان چینی سخن میگفت.

وزارت دفاع آمریکا در سال 1967، بودجه سنگینی را  برای تاسیس مراکز  تحقیقاتی در سراسر دنیا  اختصاص داد و البته پیشتازان هوش مصنوعی درباره آینده آن در جهان خوش بین هستند. هربت پیش بینی کرده بود که کامپیوتر های هوشمند توانایی هر کاری را که انسان انجام میدهد، در مدت 25 سال بدست خواهند آورد و در واقع مشکلاتی که در زمان خودش برای ایجاد هوش مصنوعی وجود داشت، اساسا مشکل خاصی نبود.

سایت های آموزشگاهی تفاوت هایی اساسی با سایت های شرکتی و فروشگاهی دارند که در لینک زیر میتوانید ویژگی ها و نکات مهم این دست سایت ها را مشاهده کنید . 


سایت آموزشگاهی

زمستانی سخت برای هوش مصنوعی

در ادامه ی توضیحات بالا ، همانطور که دانشمندان در تلاش بودند تا مشکلات پیش روی هوش مصنوعی را حل کنند ،  در نهایت در سال 1977 به دلیل فشارهای کنگره برای کم کردن بودجه  مربوط به پروژه هایی که ارزش کمتری داشتند ،  تحقیقات متوقف شد و در سالیان بعد، به سختی برای هوش مصنوعی، بودجه ای در نظر گرفته شد . این دوره را زمستان هوش مصنوعی معرفی میکنند.

هوش مصنوعی چیست

از ابتدای شروع فعالیت در سال 1394، شرکت طراحی سایت باران به دنبال جذب نیروهای متخصص در زمینه طراحی وب‌سایت بوده است. با تجربه‌ای نزدیک به ده سال، شرکت توسعه نرم‌افزاری باران در کرج، بیش از 40 سایت فعال در سراسر کشور را طراحی کرده و آنها را به سودآوری رسانده است .

اکنون، با بهره‌گیری از کادر مجرب و ماهر، شرکت توسعه فناوری باران آماده‌ی طراحی سایت‌های فروشگاهی برای مشتریان عزیز می‌باشد. همچنین، می‌توانید با کلیک بر دکمه زیر، نمونه‌هایی از سایت‌های فروشگاهی طراحی شده توسط شرکت توسعه فناوری باران را مشاهده فرمایید.


شرکت طراحی سایت باران


2 ماه پیش